Saturday, July 10, 2010

kesan puji

haha..ye..aku tau tajuk aku tu cam tak boleh blah..sesi puji memuji??apekah???

teeeettttt!!! actually aku just nak bagitau korang betape hebatnye kuase puji memuji nie..jom kite layann...zassss~~


................................................................................................................

SCENE 1

(kelihatan cik awek ngan cik abang sedang makan2 di kedai makan...cik abang asyik mengusya cik aweknya dengan mate tak berkelip2)

cik abang : waa..hari ni nampaknye awek aku tengah try stail baru...ye la dulu pakai ala kadar..pakai t-shirt jerk..sempoi..kali ni pakai ala2 ladies laa..lawa le plak..aku suke aku suke.. *bisik cik abang dalam hati*

cik awek : eh..pe yang awak tengok tu?? nga usya awek cun kat belakang saye ek *sambil toleh belakang*

cik abang : eh..ke situ lak dye...saye usya cik awek yang dok depan mate ni haa...awak ni makin lame makin lawa la..mate pun makin sepet..comel..baju pun lawa..hehe

cik awek : *blush2* hehe..ade2 jer la awak ni...

keesokkannye cik awek makin semangat nak try baju ala2 ladies dan cik abang pun makin bahagie


SCENE 2

(kelihatan 3 orang sahabat baik keluar daripada kete dan menuju ke pintu masuk kolej..owrh..nak g klas ye??)

laki 1 : eh..baru aku perasan..kau tak pakai spek ek??

pompan : a`a..tak pakai..ala..aku mang tak pakai spek la kalau keluar g mane2..nape??

laki 1 : takde pape...kau nampak lain la bile x pakai spek..macam makin lawa sket..

laki 2 : betol2..tapi aku rase kalo kau pakai tudung slalu macam ni pun lagi lawa...

sejak dari tu c pompan tersebut semakin rajin pakai tudung tak kire di mane beliau berade..

SCENE 3

cik akaq sedang bizi sikat rambut sebab nak kuar sat g..cik adik laki memerhati gelagat akaqnye dari belakang

cik adik : akaq nak kuar macam ni jerk ke??

cik akaq : yela..nape??

cik adik : xde la..akaq tak pakai tudung ke??

cik akaq : owrh..tudung??malas la nak pakai hari ni..hik3 (gelak2 manje)

cik adik : tapi adik lagi suke akaq pakai tudung...nampak lagi manis... 

cik akaq terus masuk bilik n cari tudung nak iron den pakai...

.......................................................................................

c..dengan hanye pujian yang kecil 2 kau boleh membuatkan seseorang tu berubah ke arah kebaikan...soo..rajin2 la puji awek/balak kowang..akq/adik...kawan pompan/laki....jangan la asyik nak kondem dyewang jerk..puji la sikit..bukan luak pun kalo kowang puji2 ni..

tp..jangan la plak kau puji tak kena tempat..i mean salah puji,salah timing,salah tempat...silap2 kowang dapat "high 5" percume le plak...wkwkwkkwkw

p/s : jangan puji tak ikhlas plak...tak lawa la cenggitu der..isk3

0 cuit2: