Friday, August 20, 2010

orang melake

cilake!!

hoho tetibe aku da jadi makin serasi ngan perkataan ni..sejak bile aku jadi anak melake sejati pun aku tak taw..maybe sebab member2 aku ade yang suke sebut "bastard" membuatkan aku nak menonjolkan ayat "terpuji" melayu plak..hak3 ye la..asyik2 dok speaking english jerk takkan nak tuuutt pun nak kena speaking..abis la keindahan bahase melayu kite cenggini ye tak??

ok2..enough 4 da intro pliz..mau msuk itu isi plak..hehe ade dapat tangkap da main idea tak?yeee..ayat maki o lam bahase aku ayat "terpuji"..ngee~~ bagi orang melaka cam aku ni..perkataan2 seperti lancau..babi..pukimak..sial..cilake adelah terlalu common..boleh la kalo nak cakap yang perkataan2 tersebut da jadi sebahagian dari care orang melake bercakap..tak caye ek??meh kite usya2 sket..

"wei,lahabau..lame tak nampak ko syiaaall!!"

"macam sial la ko"

"pukimak ar ko..turun mp tak ajak aku"

"lahanat nye budak,,,penipu lebih siot.."

notes:mp tu mahkota parade ye kwn2

ni gambar kat2 ngan mp..lawa tak?


stop2!!penat da aku dok remind balik pe member2 laki time skola menengah dulu mencarut camne....ye la..aku  ni budak baik kuttt...mane men mencarut2 ni.(ayat tak ley blah xD )

mesti kowang dok pikir kan??mereka2 ni cam da menjadikan perkataan2 tersebut sebagai kate ganti diri plak..oh tidak..kasau sungguh bahase orang2 melake ni...tapi common ar kut..orang melake agak kasau sket bahasenye..kenape??ok tu aku tak taw la plak pe rasionalnye..maybe sebab mereka2 ini rase ayat mereka akan bertambah power dengan tertambahnye ayat2 "terpuji" tersebut??ok..tu alasan paling bengong yang dapat aku dapat pikir buat mase ni..dun blame me if i`m wrong..sekadar meneka jerk ni..huhu

tapi sekasau2 bahase pun orang melake nie mereka ni peramah orangnye...tu la care mereka nak beramah mesra dengan member2 yang tersayang..dengan member jerk la perkataan2 seumpama ini akan terkeluar..kalo cakap ngan parent mau kena belasah sampai mampus kut..errkk..ok..itu tak sopan..cakap ngan orang tua kena la sopan2 sket..kalo tak abis la korang di"blacklist" dari senarai calon menantu mereka ye tak??haa..kalo ye tak kan ke da melepas??nak2 kalo anak2 mereka encem2 n lawa2 belake..hoho

contoh awek2 cun melake.eh,u ol ni melake kan??hak3


soo..kalo ade2 terdengar member2 korang dari melaka TERmencarut ke ape ke jez bear diz in mind..mereka hanye nak beramah mesra jerk tu..bukan maksudkan sangat pun pe yang dicakap tuh..sekadar penyedap bahase jerk..soo jangan la terperanjat or terkecik ati ngan orang melake ye..kami BAIK,PERAMAH n KAYA NGAN BAHASE TAW..siap berpantun lagi nak sambut korang2 yang datang melake..

kapal dagang dari seberang
sarat dengan kayu meranti
dari jauh tuan puan datang
orang melaka disini sedia menanti


p/s: visit malacca means u`ve visit malaysia.. sayang melake ketat2...hoho

0 cuit2: